fredag 30. august 2013

First week

Hvor skal jeg begynne, Cape Town is great!

Flyturen hit var ok, fikk TV på den lengste flyturen og OK mat :) På den første flytyren fra Norge til Istanbul satt jeg mellom en Japaner og en Iraner som jeg ble god venn med (begge over 50 år tipper jeg).
Området jeg bor i, Mitchell's Plain er et ganske fattig område. Det er ingen isolering i husene her så jeg har allerede vært syk en gang. Iskaldt på hender og føtter 24/7. Tror det må ligge på rundt 12 grader her, ute (og inne). Pluss at det regner og blåser en del i tillegg. Maten her er veldig usunn, det er det som er billigst of course. Jeg har ingen internett eller vaskemaskin av noe slag her heller.
Barna på skolen her er kjempe søte! Det tar minst fem minutter å gå inn på skoleområdet fordi alle barna vil gi deg klem hele tiden. Jeg har også begynt å tenkte på engelsk så det er litt rart å skrive på norsk nå.
Fikk disse tøfflene på flyet :) 

Her får vi omvisning av Keth fra skolen jeg jobber på. Han i midten er Julian, en annen frivillig som jeg bor sammen med. Til venstre er Laura, en frivillig på skolen min- også tysk.

stranda like ved området vårt


utsikten fra flyet :) Veldig fint!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar