onsdag 16. oktober 2013

Halleluja!

Forrige uke var jeg bare vært hjemme i Mitchell's Plain, ikke inne i sentrum.

På jobb den uka prøvde vi å få elevene til å lage dans- med positive og negative utfall! Grunnen til at jeg vil få dem til å lage dans er fordi de er fryktelig dårlige på teamwork, kreativitet og egeninnsats. Det er få intiativtakere og få gode ledere. De yngste er de mest villige, de tok oppgaven med glede. De eldre, 7. klasse for eksempel, not so much. Hadde store problemer med gruppene og innsatsen, spesielt hos jentene. "Jeg vil ikke være i den gruppa, jeg vil være med bestissen min" osv. Resultatet endte i en mildere katastrofe, med noen få lysglimt av grupper her og der. Men jeg er fornøyd med det, kan ikke forvente at alle forbedrer seg bare fordi jeg er her i noen uker.

På fredagen var jeg med vertskapsfamilien på show i en kirke i Munnenberg, verste området i Cape Town. De danset og sang,ganske kjedelig for å være ærlig. På lørdag var vi på en masjerings-konkurranse :) Skolene har bygget videre på det vi lærte dem for 8 uker siden, og nå var det ganske kult og bra :) På søndag var jeg også i kirken, denne gangen var det en kolegas kirke. Det var en afrikaans og ganske livlig kirke, artig! Pastoren i kirka spurte om jeg tjente Gud, sa bare ja jeg- turte ikke annet :P Hehe. De velsignet oss å hele pakka, jeg bare gikk med på alt og lot dem få gleden sin :P Så forrige helg var jeg oftere i kirken enn jeg vanligvis er på et helt år. Spesiell opplevelse, men ålreit :)

Her er fra kirka forrige fredag. Helt til venstre er vertskapsmor, nest til høyre er vertskapssøster. 

Her er fra kirka på sødagen :) 
Her er fra marsjerings-konkurransen
Her er en av barna som alltid er på besøk hjemme hos oss. Søtnos! 

Ho her er hos oss nesten hver dag, vertskapsmora mi passer henne i hverdagene. Klamrer seg fast som en klegg :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar