fredag 27. september 2013

Skydiving

Jeg dro og hoppet i fallskjerm på søndag, kuleste og sykeste opplevelsen noengang! :) vi hoppet fra et fly på samme størrelse som det på bildet, ganske trangt ettersom vi var 7 personer ombord. I rett høyde åpnet en mann sidedøren på flyet- som jeg satt langs ved, og ba meg slenge beina på utsiden. Følte meg ikke mye trygg da jeg hang der og dinglet noen tusen meter over bakken, og eneste som holdt meg igjen var fyren bak meg. Så lente han seg lengre fremover, med meg enda lengre ut av flyet- telte ikke til 3, og slapp taket.  Woho! Litt av et adrenalinrush!

Når vi endelig etter uendelig langt tid med fritt fall slo opp fallskjermen og ting gikk en smule saktere, var det sykt fin utsikt. Vi kunne se Robben Island, Table mountain, sentrum, Lions head, Table wiev- alt! Eneste minus var at ørene mine fikk seg et parr bølgeslag dagen før fra surfingen, så presset på ørene mine der oppe var litt røft. Jeg har også fornuftig høydeskrekk, som var en av grunnene til at jeg ville gjøre det.

Landingen gikk smertefritt og bildene var bra - alt i alt det råeste jeg har gjort noen gang. Anbefales! :)

On my way up.. døren er "vinduet" til høyre for meg på bildet.

Fritt fall! Jippii

Litt mer avslappet her :)

Rimelig fornøyd med oppnådd bakkekontakt! 

Puuh :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar